ساخت اولین PH متر در ابعاد نانو

محققان با استفاده از نانو مواد توانستند ، اولین PH متر در ابعاد نانومتر را در دنیا تولید کنند. در این کار از نانو مواد منحصربه فردی که قادر به تبدیل سیگنال های تغییرات PH به علائم نوری هستند، استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که این PH متر توانایی اندازه گیری PH را در درون بافت ها و سلول های زنده در گسترۀ وسیعی دارد.

اندازه گیری PH در یافتن سلول های سرطانی و همچنین در تعیین تومورها ی بدخیم موثر است. در روش های موجود فعلی، برای تعیین نوع بافت سرطانی ابتدا باید قسمتی از بافت سرطانی را با روش های جراحی که بعضا خطرناک و همراه با درد است از بدن بیمار خارج کرده ، پس از آن توسط روش های بصری مانند استفاده از میکروسکوپ به بررسی بافت ها می پردازند. ولی در روش جدید به جای استفاده از میکروسکوپ، با تزریق نانو مواد به بافت ها یسرطانی و اندازه گیری PH بافت می توان به نوع پی برد که این روش نیاز به هیچ عمل جراحی ندارد.

مححقان برای تولید این حسگر ، نانو ذرۀ خاصی که به صورت یک پوسته است را ابداع کردند. هر نانو پوسته شامل هسته ای از جنس سیلیکای عایق است که به وسیلۀ یک لانه نازک از فلز که معمولا طلا می باشد ، پوشش داده شده است. با ورود این حسگر به داخل بافت سریعا به تغییرات PH عکس العمل نشان میدهد و شروع به جذب و یا انتشار طول موج ها ی خاصی از نور میکند.

پوستۀ این حسگر از مولکول های خاصی که به تغییرات PH حساس هستند پوشیده شده اند. زمانی که این حسگر در محیطی قرار میگیرد که اسیدیته آن دستخوش تغییر می شود، در نور ساطع شده از خود تغییرات کوچک ولی قابل تشخیصی می دهد.

سلام یرای ارتباط با ما از طریق چت واتس آپ و یا تماس با شماره تلفن های زیر در خدمت شما هستیم:
تلفن آزمایشگاه : 02632201781
مدیر فنی: 09124688447
مدیر ارشد: 09122689370

پاسخگو شما هستیم
Close and go back to page